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About ECM

BBC Music Magazine, Jazz Choice

Happily this long-standing unit … knows how to use these resources as an adjunct to conventional (and assuredly expert) musicianship with results which are both evocatively atmospheric and provocatively detailed. Strønen’s deft percussion blends imperceptibly into his sampling, guests Molvær and Fennesz are in any event masters of this approach. … Unreservedly recommended.
Roger Thomas, BBC Music Magazine

ECM’s scrupulousness about sound quality certainly counts here, and Quiet Inlet vibrates with irresistibly fascinating detail and visceral excitement. Strønen ushers it in with a clamour of percussion and electronic sound, from rattlesnake fizzes to running feet, while Iain Ballamy’s soprano sax floats above. A melee of brittle drum patterns brings on a darker tenor-sax tone, and Molvær on trumpet at his most enigmatic. … This is contemporary music through and through, with an urgent mix of acoustic and electronic sound.
John Fordham, The Guardian

Food’s music is a magical hybrid of technology and improvisation, Europe and America, ambience and dance.
Colin Buttimer, BBC online

Diesmal hat das ideale Duo zwei ideale Mitspieler gefunden, die es zu wechselnden Trios ergänzen. Nils Petter Molvær kehrt grandios zu ECM mit seinen traumverlorenen Trompetenexerzitien zurück, die wie Zwillingsbrüder zu Ballamys Schwelgen passen. … Die beiden höchst individuellen Architekten neuer Jazzgebäude fügen sich organisch in diese schmeichelnden, Räume öffnenden Soundscapes, die störungsfreie Einladungen zu Kontemplation und Einkehr sind, deren Titel schon auf Beruhigung, Stille und Verweilen weisen. Das ist modern und doch so, als wäre es immer schon dagewesen: Slow Food für die Ohren.
Ulrich Steinmetzger, Leipziger Volkszeitung

The pristine fjord-like depth of Eicher’s production on Quiet Inlet brings out the most exquisite qualities in Ballamy’s already fulsomely beatific sound around which Strønen’s dancing layers of percussion bubble and bite. … The welcome presence of Molvær and Fennesz expand these sonic depths even further … Mood (and possibly mind) altering stuff Quiet Inlet shows Food remain a rich source of unpredictable musical ingredients.
Mike Flynn, Jazzwise

…ein Album, dessen herausragend transparente Produktion viel von der Magie und den dynamischen Möglichkeiten des Live-Sampling eingefangen hat. Man höre nur – je nach Temperament und Stimmung – die Anfänge von „Mictyris“ oder „Fathorn“! Ersteres entwickelt einen ganz erstaunlichen Drive, Letzteres dagegen erscheint fast als eine sakrale Erforschung der Stille. Beeindruckend, berückend schön.
Ulrich Kriest, Jazzthetik

This disc really does echo its title: gentle, barely rippling expanses of electronic wash, detailed with dancing flecks of light and, on closer inspection, filled with busy insect-like life. A recording to keep you nourished for years to come.
Peter Bacon, The jazz breakfast

Nils Petter Molværs Trompete und die E-Gitarre des Österreichers Christian Fennesz, die das Duo … ergänzen, fügen sich in die weit schwingenden, lyrischen Klanglandschaften ein, als hätten sie schon immer dazu gehört. Der Begriff „lyrischer Jazz“ erhält durch die ruhig fließende, melodieorientierte, verhalten-melancholische Musik der Band eine aktuelle Bedeutungsvariante.
Heribert Ickerott, Jazzpodium

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