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About ECM

Une musique qui colore l’instant [...] Le Vent est une descente en eaux profondes, certes, mais comme agitée de phosphorences. [...] Le Vent bruisse doc avec moinds de clinquant, d’audace juvénile, que le précédent Rruga. Mais sa densité produit un effet dont ne pretend conscience que plus tard. Il impose son calme menaçant.
Robert Arnaud, Le Temps

Ein Wunder an mitreißender Subtilität. Die fließende Kombination von langsamen Tempi und Beschleunigung in einer Ästhetik des Minimalismus und der Zurückhaltung sind tragende Mittel in Vallons Erfolgskonzept […] Großen Anteil an der Verwandlung von Poesie in Power hat Neuzugang Julian Sartorius. Anders als Drummer-Vorgänger Samuel Rohrer verzichtet er auf laute und dynamische Breaks und fügt sich in einen Bandsound morbider Melancholie mit schwebenden Becken-Tänzen und sanftem Trommel-Pochen ein.
Heribert Ickerott, Jazzpodium

Geht’s noch schöner, noch feinsinniger, noch delikater? Der Pianist Colin Vallon setzt mit seinen ECM-Trioaufnahmen einen beeindruckenden Kontrapunkt zu den Pop-Experimenten und dem virtuosen Schaulaufen vieler moderner europäischer Piano-Ensembles. ‚LeVent’, wieder mit Kontrabassist Patrice Moret, aber dem neuen Drummer Julian Sartorius, ist noch subtiler und schwebender geraten als ‚Rruga’ (2011) und entfaltet aus der Stille heraus eine erstaunliche Kraft.
Matthias Inhoffen, Stereoplay

Vallon’s glacial pace, trance-like repetitions and phase-music-like rate of change bear a kinship to minimalism. Yet for all its modernism, there is a medieval feel to this Swiss trio’s simple, folky, sometimes hymnlike melodies, which seem to float in space, untethered to concepts of time or harmony. [...] It’s fascinating, and accrues more and more interest with repeated listening.
Paul de Barros, Downbeat

Nous avionds déjà repéré cet excellent pianiste suisse pour son précédent album en trio, ‘Rruga’, en 2011 [...] Fin en pianissimo, comme il se doit pour un album de jazz serein. Le même procédé s’entend dans le morceau intitulé ‘Le Vent’: juste quelques notes placées sur des perles d’accords, puis dialogue avec le contrebasse [...] L’album entier èmerveille à chaque réécoute.
Michel Contat, Télérama

Assisted by Patrice Moret on bass and Julian Sartorius on drums, Vallon explores a series of pieces notable chiefly for their pensive lyricism. It would be easy to dismiss this as superior mood music, the soundtrack to a day spent watching raindrops gather on the window of some European café, but Vallon is after something more profound, always calibrating the touch and weight of his phrases with great emotional precision, abetted by the sympathetic and imaginative work of his colleagues.
Richard Williams, The Blue Moment

It’s exquisitely sensitive with all three musicians exploring the beauty of sound. Each hearing brings something new, from a delicately falling note to an awareness of a subtly developing rhythm.
Peter Bevan, Northern Echo

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