News/Special Offers
Artists
Catalogue/Shop
Tours
Links
About ECM

Working with an incredibly rich harmonic palette, the incisive articulation and collegial homogeneity which the ensemble achieves is remarkable. As one listens to the first section of “Singet dem Herrn” … the combination of terpsichorean grace with contrapuntal fluidity takes the breath away. Even by The Hilliard Ensemble’s elevated standards this is singing of quite extraordinary power. …
Captured in the glorious acoustic of the Propstei St Gerold … the kaleidoscopic luminosity of these sui generis works brings the listener irrevocably closer to Bach’s genius.
Peter Quinn, International Record Review

The case for one-to-a-part Bach is well established nowadays. It works particularly well for the rich textures of the eight-part motets, and the expanded Hilliard Ensemble sings them superbly. Rhythms spring lightly, lines are transparent and structures are well work-out. … And, as one may expect from the Hilliard Ensemble, the intonation here is exemplary throughout.
George Pratt, BBC Music Magazine

With just one singer assigned to each part, the Hilliard Ensemble take a minimalist approach to these extraordinary works. … Every member of this remarkable group knows exactly how they fit into the musical scheme – it is likely, too, that the performances of Bach’s own time were on this scale. So this disc is a natural successor to the Hilliard’s previous excursions into pre-baroque music, supremely musical and overflowing with food for thought.
Andrew Clements, The Guardian

Bach’s motets are among the most thrilling choral music in existence, and this recording … is a magnificent achievement by the Hilliards. … Komm, Jesu, komm with its soprano-soaring third section, and the symmetrically conceived Jesu, meine Freude are utterly compelling.
Paul Driver, Sunday Times

Si la clarté est une vertu, alors ces gens sont des saints.
J.Dr., Nouvel Observateur

Schöner hat lange keine Neuaufnahme der famosen sechs Lichtwerke geklungen. Bisweilen scheint es, als hätten die Hilliards eine einzige weiche, endlos beatmete und unglaublich flüssig geführte Stimme in die Vielstimmigkeit multipliziert. … Da singt ein Chor, der weiß, was er singt, und der seine Gottesanrufung mit höchster Zartheit vorbringt.
Wolfram Goertz, Die Zeit

Ein magisch-kristallines Leuchten setzen die Hilliards Bachs doppelchörigen Motetten auf. Am liebsten möchte man mit einstimmen: „Der Geist hilft unserer Schwachheit auf“!
Christine Lemke-Matwey, Der Tagesspiegel

Die neue Hilliard-Aufnahme ist ein starkes Plädoyer für solistische Besetzungen. Die Vorteile in der Virtuosität und Durchsichtigkeit der kontrapunktischen Linien sind riesig. Besonders schön gelingen die langsamen, Choral-artigen Sätze, in denen Bachs kunstvolle harmonische Wendungen von der Intonationssicherheit der Profi-a-cappella-Sänger profitieren.
Reinmar Wagner, Musik & Theater

Back